PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kemijärven RK 1753-1759, kuka Antti ?


simo.ruokamo
15.08.10, 16:39
Hei,

http://www.digiarkisto.org/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/kemijarvi/rippikirja_1753-1759_ik198/13.htm , kuva 13
Hakemistossa on Kairavuopio,mutta onko oikein ?

Posiolta tullut Antti Kämäräinen siinä kait "oikeasti" on ? , Peltoperässä perhe on sitten seuraavissa rippikirjoissa.

jukive
15.08.10, 19:47
Mielestäni tuossa lukee Sårkivuopio. Mutta luulen, että tuossa tarkoitaan kuitenkin Särkivuopiota, vaikka tuo å kirjain on selvä.

Kämäräisiä kuitenkin Antti on.

simo.ruokamo
15.08.10, 20:30
Löytyykö Kemijärveltä Särkivuopio. Kemijärven kuolleissa Antti on merkitty Kirkonkylälle. Antin Jaakko poika isännöi sitten Peltoperällä. Onkohan Särkivuopio käytännössä sama ?

jukive
15.08.10, 21:14
Särkikangashan on keskustassa ja Särkilahtikin on ollut ainakin ennen järven säännöstelyä Särkikankaalta katsottuna entistä "sellutehdasta" kohti (Kemijärven Historia 1).

En tiedä varmasti, mutta vaikuttaa siltä, että Peltoperä oli Särkivuopiossa.

simo.ruokamo
16.08.10, 08:00
Niin,

Onhan se Särkikangas siellä. Minä olen vain jostain syystä ajatellut Peltoperän toiselle puolen jokea, sinne tehtaan puolelle.

Onkohan Antin isästä Heikistä kellään tietoa. 1730 sisäänmuuttaa Kuusamoon leski Walborg Kämäräinen poikien Tuomas, Heikki ja Isac kanssa. Heikinpoikiahan nuo 3 veljestä ovat. Onko Antti samoja veljeksiä ? Ja olisko isä Heikki Kitkan verokirjoilla 1711-1713, 1713 köyhä ja sitten katoaa.