PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Margaretha Ericsdotter s. 1746 Vihti?


Gunnel
09.10.07, 17:56
Onko kellään Vihdin poismuuttaaneet kortit joista voisi katsoa muuttaako Margaretha (Gretha) Ericsdotter Siuntioon 1746-1776 välisenä aikana. Margaretha oli kotoisin Vihdin Jättölästä jos minulla on "oikea" henkilö hakusessa. Tällä kyselyllä haluan sulkea pois mahdollisuuden että Gretha olisikin syntyneet Siuntiossa.

Gunnel M

Mariaana
22.10.07, 11:47
Hei Gunnel!

Kyselit Margaretha Ericsdotteristä Vihdin Jättölästä. Minun esiäiteihini lukeutuu sen niminen nainen Vihdin Jättölän Scherseristä. Hän on tosin syntynyt rippikirjojen mukaan jo 1715.

Hän ei kuitenkaan ole ainoa silmiini osunut sen niminen vihtiläinen. Jättölän Scherserissä on syntynyt vuonna 1778 syyskuussa tytär Caisa Lena, jonka kummeissa mainitaan Margareta Ersdotter Munckilasta. "Minun" Margaretani asuu silloin elämänsä loppuun asti Scherserissä, joten hän se ei ole.

Voi olla, ettei tästä nyt suurempaa apua sinulle ole, koska kyselit muuttaneiden kirjoja ja vielä aikaisempia vuosia, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

t. Mariaana

Onko kellään Vihdin poismuuttaaneet kortit joista voisi katsoa muuttaako Margaretha (Gretha) Ericsdotter Siuntioon 1746-1776 välisenä aikana. Margaretha oli kotoisin Vihdin Jättölästä jos minulla on "oikea" henkilö hakusessa. Tällä kyselyllä haluan sulkea pois mahdollisuuden että Gretha olisikin syntyneet Siuntiossa.

Gunnel M