PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kuinka monta kysymystä yhdeltä?


Kovanen
12.04.10, 17:59
Tervehdys!

Olen viimeaikoina uutena "ollut täällä äänessä" reilunpuoleisesti. Kuitenkin mottoni on: "Kilpailen vain ja ainoastaan itseni kanssa".

Pysähdyin miettimään, kuinka monta kysymystä yleisistä asioista tai joistakin yksittäisten etsittävien henkilöiden tiedoista yhden henkilön on soveliasta täällä esittää?

Perusajatukseni on, että kunkin on tehtävä töitä saavuttaakseen jotain ja valmiiksi katettuja pöytiä ei ole. Täältä löytyy sellaista auttamista, jota en tähänastisen elämäni aikana ole koskaan kokenut, upeaa!

Voinko jatkaa kyselyjäni samaan tahtiin?

Terveisin Eila

Juha
12.04.10, 18:20
Ihan varmasti voit jatkaa samaan tahtiin - olen varma, että muut modet, admin ja forumin käyttäjät ovat tismalleen samaa mieltä kanssani :)

Itse kantapään kautta oppineena huomaan myös, että olet aina muistanut antaa palautetta saamistasi vastauksista.. Siitä tavasta kannattaa pitää kiinni.




Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
Suku Forumin moderaattori

Tapani Kovalaine
12.04.10, 20:14
Tällä hetkellä näyttäisi kolmen kärki menevän vielä kaukana, nimittäin aloitettujen viestiketjujen määrässä. Kysymyksiähän saattaa tulla yhden ainoan viestiketjun elinkaaren aikana tupsahdella kymmeniä samalta kysyjältä.

Pikatilaston mukaan ykkössijalta löytyy 148 viestiketjun aloittaja.
Toiseksi parhaalla on 128 ja kolmanneksi pääsee 82 viestiketjulla.

Mummosten kysymykset ovat olleet upeita! Toivottavasti vastauksia löytyy niihinkin, joita ei vielä ole kysytty. Toivoo Tapani nimimerkillä "Sukujuureni ovat Paltamossa, Jormuasta puhumattakaan"

tellervoranta
13.04.10, 07:43
Menipä kotvan aikaa, ennenkuin Tellervo löysi aloittamiensa ketjujen lukumäärän :D:. Olen siis kakkossijalla. Puolustukseksi pitää sanoa, etten aina ole kysynyt vaan usein tietoja jaellut, koska minulla on Kiimingin (osaksi Haukipudas, Ylikiiminki) mikrofilmit eikä muilla kirjoittajilla ole. Ja Lapinkin asioista olen juttua suoltanut ja yleisesti yrittänyt kysyjiä neuvoa. Sitäpaitsi olin ensimmäisenä kirjoittamisvuotena "pakollisen testaajan" paikalla. Olen kyllä joskus toivonut sitä että minunkin kysymyksiin olisi vastattu.
Hauskaahan tämä on vaikka turpiinkin on joskus tullut :p:.
Joten kyselemisiin.

Kovanen
15.04.10, 13:51
Tervehdys! Jälleen ilahduin todella paljon täällä ja toisaallakin saamastani kannustuksesta, hienoa!

Mietin tuossa, että jos heitän kymmeniä kysymyksiä tiuhaan tahtiin, eikä kukaan vastaa yhteenkään, minun lienee syytä itse tehdä johtopäätöksiä.;)

Nyt kuitenkin rohkenen kysellä kun en löydä kohtuudella, asiat alkavat mennä solmuun tai eksyn väärille poluille.

Terveisiä vaan täältä Oulujärven rannalta, Jormuanlahti on lähiseutujamme. Joutsenet tulivat tänne muutama päivä sitten odottelemaan vesien sulamista.

Eila

Jouni Kaleva
15.04.10, 15:58
Tervehdys!
Mietin tuossa, että jos heitän kymmeniä kysymyksiä tiuhaan tahtiin, eikä kukaan vastaa yhteenkään, minun lienee syytä itse tehdä johtopäätöksiä.;)

Eila

Eila ei tarkoita Sinua, vaan yleisenä ohjeena kysyjille: Anna ihmeessä jo eka kysymyksessäsi esiin kaikki hallussasi oleva informaatio asiassa. Mitä spesifimpi kysymys, sitä varmempi vastaus.

Joskus ihan harmittaa, kun kysyjältä, joka on antanut niukkaakin niukemmat lähtötiedot, viestiketjussa "lypsetään" lisätietoja, jotka auttaisivat lopputulokseen pääsyssä, mutta joita kysyjä on jostakin syystä pantannut. Kun joku vastaaja on sitten jotakin löytänyt, niin kyselijä herää kertomaan, että " tuon kyllä tiesin itsekin".

artturi
15.04.10, 18:37
Mukavan keskustelun olette aloittaneet. Itse mietin joskus samaa, että kuinkahan monta viestiä saa aloittaa tai kirjoittaa itse olen aloittanut 30 ja ne ovat tulleet lyhyessä ajassa yhteensä viestejä on 88 :D:

Ilman tätä koko forumia sukututkimusharrastukseni olisi pahasti vielä jäissä. Täällä on niin ystävällistä ja avuliasta porukkaa. Kiitos teille kaikille.
Kirjoittele sinäkin rauhassa viestejä niin paljon kuin jaksat :)

Terveisin Arttu