PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Videokirjasto


tkukkonen
25.03.10, 19:37
Kiitos hyvistä lisäyksistä.

Onkohan syntynyt niin suurta streaming nopeutta vaativat videoversiot, että minun linjani ei pysy tahdissa vaan kuva seisahtuu sietämättömän usein. Vai onko serverissä tahmeutta? Koskee luentoa "Maistraatin ja oikeuksien pöytäkirjat lähdeaineistona".

Aiemmin ei tällaista ole esiintynyt.

Juha
25.03.10, 21:10
Jep, taitaa olla täällä päässä ongelmat.

Pistin siitä jo aiemmin tänään kyselyä niille, jotka tietävät paremmin noista meidän käyttämistä palvelimista.

Toivottavasti tasoittuu tuo streamaus!


Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela

Maisa M
25.03.10, 21:10
Kiitos hyvistä lisäyksistä.

Onkohan syntynyt niin suurta streaming nopeutta vaativat videoversiot, että minun linjani ei pysy tahdissa vaan kuva seisahtuu sietämättömän usein. Vai onko serverissä tahmeutta? Koskee luentoa "Maistraatin ja oikeuksien pöytäkirjat lähdeaineistona".

Aiemmin ei tällaista ole esiintynyt.

Katsoin Paavo Lipposen luentoa, mutta täytyy kyllä sanoa, että äänitys oli siinä aivan surkea. Anteeksi, mutta olisi ollut mielenkiintoinen luento, mutta verrattuna vaikka Mtv3:n videoihin on kyllä ihan hmm... Samoin Veli-PekkaToropaisen luento. Miksi? :cool:

Maisa M

Juha
25.03.10, 21:16
Tervetuloa tekemään paremmin ;)


Nämä ovat harrastajien harrastajille tekemiä tallenteita, jotka eivät täytä MTV3:n tai YLE:n laatuvaatimuksia.

Tottakait pyrimme mahdollisimman hyvään lopputulokseen, mutta välillä olosuhteet, laitteet tai tallentajat eivät ole aivan ajan tasalla. Kirjoittelenkin tästä lyhyesti seuran sivuilla pitämääni blogiin (http://www.genealogia.fi/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=146&Itemid=337&lang=fi).


Joten kiitos palautteesta, mutta nautitaan nyt mieluummin niistä onnistumisista enemmän.


Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela

Maisa M
25.03.10, 21:26
Tervetuloa tekemään paremmin ;)


Nämä ovat harrastajien harrastajille tekemiä tallenteita, jotka eivät täytä MTV3:n tai YLE:n laatuvaatimuksia.

Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela

No, älä nyt heti pillastu, jos pikkusen arvostellaan. En kai minä , mummeli, pysty mitään videoita tekemään, mutta kai saa palautetta sentään sanoa, ettei näiden huonojen videoiden teko jatkuisi. :rolleyes:

Yst. terv. Maisa M

Juha
25.03.10, 21:33
No en tietenkään, olihan tuossa tuo hymynaamakin.

Kun siirtelin tuota Paavo Lipposen esitystä tietokoneelle, niin harmittelin, kun nauha tuntui yht'äkkiä pysähtyneen kesken kaiken - kamera oli koneen takana siten, etten sitä paikaltani nähnyt.

En heti noussut tuoliltani ja noin puolen minuutin päästä Paavon pää liikahtikin. Entinen pääministerimme oli vain pitänyt kunnon taidepaussin.

Juuri noissa 350 vuotispäivien tallenteissa ei taidettu käyttää ulkoista mikrofonia. Salin akustiikan takia puhe ei sitten tallentunut kovin hyvin.

Juha

Lasse1951
25.03.10, 22:43
Kerronpa tarinan,

Eli minä kuvasin noita säätytalolla otetut otokset, ja olin täysin tietoinen ääniongelmasta, joka en saanut ratkaistu, joten vaihtoehdot olivat vähissä, joko kuvata kameran omalla mikillä, tai olla kuvaamatta.
Seuralla löytyi yksi mikrofoni, jonne olisi ehkä ollut mahdollista ehtiä hakea sopivat patterit (minulla oli useita malleja mukanani, mutta mikään ei sovinnut, koska lähtiessä hesaan en tiennyt patterityypit). Suurempi ongelma oli se että mikrofoni oli nk. ympyrä herkkyys tyyppiä, eli olisi ottanut äänet myöskin ei toivotut, ja vielä enemmän olisi salin akustiikka häirinnyt. Lisäksi johto oli sen verran lyhyt että siitä ei olisi ollut mikään apua.
Olemme Juhan kanssa jutellut siitä että seura tarvitsee kunnon suuntamikrofonin, pöytä telineen ja riittävän pitkän johdon, eli asialle on jossain vaiheessa tulossa parannusta.

Niin, meitä saa kyllä kritisoida, yritämme aina oppia

Lasse Holm

Sami Lehtonen
25.03.10, 22:56
Juha, oletko testaillut sitä ulkoisen mikin käyttöä? Suuntaavana ja herkempänä se parantaisi äänenlaatua melkoisesti. Pistin merkille, ettei se 2.2. ollut käytössä.

Juha
26.03.10, 06:55
Jep, on käytetty ja käytetään

Kuten Lasse tuossa edellä totesi, niin ainakin niissä 350 vuotisbileissä sitä ei ollut mukana..


Juha

Sami Lehtonen
26.03.10, 09:27
Kerronpa tarinan,

Eli minä kuvasin noita säätytalolla otetut otokset, ja olin täysin tietoinen ääniongelmasta, joka en saanut ratkaistu, joten vaihtoehdot olivat vähissä, joko kuvata kameran omalla mikillä, tai olla kuvaamatta.
Seuralla löytyi yksi mikrofoni, jonne olisi ehkä ollut mahdollista ehtiä hakea sopivat patterit (minulla oli useita malleja mukanani, mutta mikään ei sovinnut, koska lähtiessä hesaan en tiennyt patterityypit). Suurempi ongelma oli se että mikrofoni oli nk. ympyrä herkkyys tyyppiä, eli olisi ottanut äänet myöskin ei toivotut, ja vielä enemmän olisi salin akustiikka häirinnyt. Lisäksi johto oli sen verran lyhyt että siitä ei olisi ollut mikään apua.
Olemme Juhan kanssa jutellut siitä että seura tarvitsee kunnon suuntamikrofonin, pöytä telineen ja riittävän pitkän johdon, eli asialle on jossain vaiheessa tulossa parannusta.

Niin, meitä saa kyllä kritisoida, yritämme aina oppia

Lasse Holm

Se kameran päälle istutettava Rode Videomic, joka seuralla on on kyllä mallia shotgun eli hyvinkin suuntaava - sen ei tarvitse olla välttämättä johdon päässä lähellä puhujaa.

TerhiA
26.03.10, 09:33
Sellainen huomio Videokirjastosta, että kun menen Firefoxin kautta SSS:n pääsivulle, mitään Videokirjastopainiketta ei edes tule näkyville sen Blogit-painikkeen alle, mutta kun menen IE:n kautta, se on siellä näkyvissä ja toimii.

Seppo Niinioja
26.03.10, 09:49
Sellainen huomio Videokirjastosta, että kun menen Firefoxin kautta SSS:n pääsivulle, mitään Videokirjastopainiketta ei edes tule näkyville sen Blogit-painikkeen alle, mutta kun menen IE:n kautta, se on siellä näkyvissä ja toimii.

Minulla kyllä tulee molemmilla selaimilla, kun olen kirjautuneena jäsensivuille eikä Firefoxissa Noscript-asetuskaan näyttänyt vaikuttavan. En osaa sanoa, mikä ongelma sinun tapauksessasi on.

TerhiA
26.03.10, 09:55
Minulla kyllä tulee molemmilla selaimilla, kun olen kirjautuneena jäsensivuille
Kummassakin siis kirjautuneena ollessani.

TerhiA
26.03.10, 10:04
Kas, ongelma hoituikin pois sillä, että siellä Firefoxin kautta SSS:n sivulla kirjauduin uudemman kerran sisään. Nyt toimii kummankin selaimen kautta samalla tavalla.